20 april 2009

Träningsschema v. 17

Idag hade jag gått ner 1,2 kg sedan förra måndagen, mycket bra. Totalt har det blivit -11kg sedan i slutet av januari.
Jag har medvetet stått på samma vikt nu i fyra veckor för att vänja hjärnan vid den nya kroppen. För en månad sedan tyckte jag att jag gått ner massor och kände mig smal. Men nu när jag vant mig ser jag inte det så tydligt utan ser mer det jag har kvar att gå ner. Det är viktigt att ändra den inre bilden av sig själv med jämna mellanrum vid viktnedgång. Annars står man kanske där plötsligt en dag när man nått målvikten och känner inte igen sig själv och har svårt att se att det är samma person. Då är det en risk att man ser mellan fingrarna om man går upp några kilo för då kommer man ju närmre den inre bilden av vem man är utseendemässigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar