18 april 2009

Tvättstugan



Jag är fortfarande barnsligt förälskad i min förhållandevis nya tvättstuga! Den har varit klar ca 4 månader men jag blir fortfarande glad när jag ser att tvättunnan börjar fyllas och jag får slänga in en maskin tvätt.
När jag först flyttade till stugan fick jag åka många mil för att tvätta hos mamma i Malmö. För ett par år sedan fick jag flytta mina maskiner som bara stod i förvaring till väninnan K:s källare. Hon bor bara några hundra meter bort och det kändes extremt lyxigt!
Men i december byggde en elektriker/vvs-gubbe om förrådet till tvättstuga och drog dit vatten och ordnade golvbrunn med avlopp. Tack Hans!

Slänger in en bild på min nyrenoverade strykbräda. Den hade sitt gräsliga originaltyg och var det kanske därför den aldrig användes? Jag köpte nytt foder och en bit vackert bomullstyg och en stund senare med häftpistol var den ljuvlig att titta på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar