21 april 2009

H&M

Hämtade ut ett stort klädpaket ikväll efter skolan från H&M. Gjorde beställningen redan för ca 10 veckor sedan men vissa plagg var det väntetid på och jag ville ha allt på en gång. Dessutom beställde jag alla kläder i storlek M och det hade jag INTE kunnat dra över ändalyktan i början av februari så jag tyckte det var bäst att vänta! Jag testade plaggen nyss och storlek M sitter bra på mig om 4-5 veckor än om de går på nu också.

Organic cotton. Figursydd modell i superskön kvalitet, ville inte ta av dem. Har du lite byst ger de en vacker urringning, 98 kr.
Sköna figurnära linnen i stretchig trikå. Alla färgerna är härliga i sommar mot solbrun hy! Sitter ganska högt i armhålan så bh:n syns inte. Superpris för kvaliteten, 59:50 kr (just nu 49:50 kr).
Svart kjol strl 40. Ett måste som bas i garderoben. Jag har bara en svart kjol och den är i penn-modell och passar inte alls nu. Denna modell går på mig som är 1.72 cm precis nedanför knäna. Litet minus är att den kommer att bli skrynklig snabbt, 298 kr.
Träningskläder i skön stretch. Köpes separat från varandra, finns i vitt och gråmelerat också. Den svarta jackan var uppenbart felmärkt i storlek (superstor) jämfört med den dimlila som var en riktig M men den svarta var slut i nästan alla storlekar och det är inte konstigt med tanke på den snygga kragen och de härliga vecken. Ska ringa imorgon, de kan ju ha någon enstaka kvar än om den står som slut på hemsidan. Kul att man kan matcha färgerna med varandra, blir många kombinationer.
Jacka 198 kr, linne 129 kr och byxa 149 kr.
Härliga shorts i stretch, passar både som mys- och sovplagg och till att strosa runt med i trädgården, fanns i fler färger, 59:50 kr.
Dessa peep-toes är nog de absolut skönaste skorna jag någonsin haft på fötterna! Lite stora i storleken så jag hoppas att de inte töjer sig för då är det kört. Jag beställde strl 39 och min fot är ca 25,5 cm och jag är en normal 39:a. Snyggt med sommarbruna fötter och ett somrigt neutralt metallic-lack eller färg som Mavalas "Macao" nr 7 eller "Toulousse" nr 52.
Fanns även i färgerna lejon och plommon men det är höstfärger för mig och då är det lite för kallt med peep-toes. En variant var i leopard och då jag är allergisk mot djurmönster var det inget alternativ, 98 kr.
Ballerinas i skinnimitation som var alltför små i storleken. Fick gå in på bägge och beställa storlek 40 och reklamera de jag fick hem men nu kom det upp en pop-up med varning om att de var små så de har nog fått in många reklamationer. Bra färger att ha i skostället, bägge är snygga till jeans och kan kombineras med många färger på överdelen. Fanns även i svart och turkos, turkos tycker jag också hör till hösten. Synd att de inte hade mintgrön då den färgen kommer vara populär i sommar. Tror det blir lite skoskav innan de är sköna att gå i, 129 kr.

1 kommentar:

  1. Hallå tjejen! första gången ja kollat hela din blogg om ja ska va ärlig..
    Men får säga att de e väldigt snygga kläder du fått tag på!
    Kommer bli prima till sommaren:).

    SvaraRadera