17 juli 2011

Roadtrip med majssouvernirer

Idag var det först årsmöte med vägföreningen vilket gick både bättre och sämre än förväntat.

Efter lunch åkte Patricia och jag sedan på roadtrip och hamnade först i Äsphult där en loppisskylt fångade vårt intresse. Men det var den mest sorgliga loppisen vi varit påmed tre bord rent skräp.

Testade att besöka gårdsbutiken mittemot men den var inte mycket bättre.

Just när vi hoppade in i bilen kom en kvinna och tipsade om butik Retro bara en bit därifrån och dit körde vi! Jag fyndade en Casall boxningssäck för ett par hundra och blev superglad! Ska hänga ute i ett träd och med den ska jag få utlopp för frustrationen kopplad till diverse varianter på hillbillies som finns i Linderöd med omnejd ; )
Har verkligen saknat boxningen och det ska bli skönt att komma igång med den träningsformen igen!

Styrde sedan kosan vidare till Bosarpasjön där vi åt glass och huttrade nere vid den blåsiga och kalla stranden. Hade någon tvingat mig att gå i simskola här hade jag helt enkelt vägrat. Man kan som barn åtminstone kräva en uppvärmd bassäng för detta ändamål.

Inredningsbutiken Humlalyckan fick ett besök!

Funderar på inköp av ett stort rött glaserat fat som invigning av nya köksmöblemanget när det är färdigrenoverat.


Sista stoppet innan Tollarp för inköp av bensin till mina gräsklippardunkar gav ett annat stopp också...

...nämligen ett som innehöll pallande av majsplantor...

Vi fick ihop ett antal var så nu ska de planteras i veckan : )

Väl hemma igen fixade vi ihop en kantarell- och västerbottenostpaj (recept HÄR) och nu har Patricia åkt och jag sitter och slappar i soffan med nyfärgat hår.

Det har varit den absolut bästa helgen på mycket lång tid och vi pinkylovade att göra om det om någon månad igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar