8 juli 2011

Kookarooooo!!!

Igår tog jag med min mobilladdare till citykontoret eftersom jobbladdaren befann sig på huvudkontoret. En konsekvens av detta var att jag ju glömde att ta med den hem igen. Det var förödande då jag upptäckte när jag skulle ställa mobilen på alarm att den inte hade mycket batterikraft kvar...


Hur löser man då detta när hemtelefonen inte kan programmeras för väckning och man är helt slut och bara vill sova? Man googlar "alarm online"! Där fanns flera websidor med alarmklockor där man bara satte tiden och lät datorn stå på. Valde en väckning med en tupp som gol, tänkte att det om något verkligen skulle funka för att få upp mig. Dessutom är ju datorn i ett annat rum så det fanns liksom ingen risk att man kunde stänga av eller snooza.

Worked like a charm. Ingen risk att jag ens ville lyssna en minut utan hoppade ur sängen i samma stund den började gala.


Hälsade på en vaken och hungrig Sören minigris när jag lämnade Baltis på dagis. Han är på sommarkollo på gården och gömmer sig mest i det höga gräset.

2 kommentarer:

  1. Åh min finaste lilla Skrutt! Ska ut med tårta och paket till honom ikväll :-)

    SvaraRadera
  2. Det finns väckning på din fasta telefon, har ställt den ett flertal gånger:)

    Puss, Ma__

    SvaraRadera