23 juli 2011

Tidsfördriv

I väntan på bussen på Södervärn kan man alltid fördriva tiden inne på ett apotek, hypokondriker eller ej. Själv tillhör jag den senare kategorin men hade trots detta två grejer på mobilens ärendelista.


Den viktigaste var Pevaryl i pulverform. Inga fotsvampar hos mig men det bor en hund i hushållet med hängande öron. Detta betyder att fukt lätt stannar i örat och ett par sprutt med denna en gång i månaden efter öronrens håller inflammation borta. Inte en enda har gubben haft sedan inköp av hund. Jo en förresten, men det var innan jag fick tips om denna produkt.

Sen hade jag absolut torr på inköpslistan också. Inte för att jag svettas särskilt mycket men det räcker att bli lite varm så har man ju snygga svettfläckar i armhålorna i många toppar på sommaren. Expediten avrådde från den om man inte svettades så mycket och när hon berättade vad den innehöll var inte heller jag sugen på att använda produkten. Hon tyckte istället att deon från Vichy var strålande även till ändamålet ingen svett under armen så den blev det. Doftar härligt och jag återkommer med recension.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar