31 juli 2011

Klassträff på Moccasin

Igår var det äntligen dags för den planerade klassträffen med gymnasieklassen '94-'97! Vi var elva som möttes och sist vi sågs samlade var strax efter studenten då vi var på begravning för en klasskompis som dog i en segelflygsolycka. Igår var det desto roligare och det var först lite läskigt att se alla så vuxna efter 14 år...
Alla elva som kom har hittat varandra på Facebook och några kunde inte komma tyvärr. Men jisses så kul vi hade!

Vi läste naturvetenskaplig tekniskt program på engelska och de flesta hade fortsatt med bygg, it eller annan teknik. Det var en klasskompis som blivit lärare och så jag som jobbar med HR. De flestas personligheter kände jag igen och av alla tio var det bara en jag inte skulle känt igen på stan. Vi var bara fyra tjejer i klassen och jag den enda som var med igår.



Vi möttes 18 på fördrink och sedan trerätters och ölen flödade! Jag valde tartar på oxfilé, aborre med färskpotatis och smörsås och sist cheesecake med hallon och blåbär. Väldigt gott!
Vi skiljdes åt vid halv tolv och jag var hemma hos min lille vovvs vid 02 och sov väldigt länge idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar