11 juli 2011

Seriösa och oseriösa säljare

Idag efter jobb var jag och hämtade min Traderavinst, koppargrytan! Så himla fin den var och större än jag förväntat mig : )

På väg hemskulle jag hämta upp paket på Shell i Hörby och dessutom hämta ett par stora utekrukor och lyktor jag hittat på Blocket. Säljaren och jag hade kommit överensom tid men fem minuter innan jag var där ringde hon och sa att hon sålt allt i annonsen till en annan köpare. Det är så himla dålig stil och jag blev riktigt besviken på henne. Inget jag kunde göra och på Blocket har man ju full möjlighet att sälja vad man vill till vem man vill, överenskommelse eller ej.


Som tröst körde vi inom Ekeboda handelsträdgård. Fint litet privatägt ställe som idag tyvärr inte hade något att erbjuda. Det var här jag för några år sedan köpte mina fina regnbågsbräken som jag inte sett någonstans sedan dess. Jag ville ju först ha näckrosor i min koppargryta och näckrosor fanns här men inte den speciella leran de ska planteras i. Så det fick vara : (

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar