5 juli 2011

Passion for pasta


Dagens lunch var pasta från Modomio ett stenkast från jobb, pappardelle med getost, ruccolapesto och valnötter. Gudars så gott.

Igår lunchade jag med finaste Jeanette på Di Penco vid Pildammarna. Denna restaurang är orsaken till att jag vid 33 års ålder upptäckt pasta. Har aldrig knappt gett det en chans men nu är jag såld!!! Och då menar jag riktigt bra gjord pasta, inget torkat mög med burk- eller pulversås. Igår tog jag det vegetariska alternativet med ravioli med stark riven ost och tryffelsås. Till det får man ett himmelskt bröd att doppa i olivolja och trots att man blir mätt på ganska lite mat (rätt fetter mättar ju) hade jag kunnat stoppa i mig en tallrik till bara för att det vara så attans gooooott : )


Köpte t.o.m. med mig ägarens (Giovanni Penco) bok Pasta Nostra och ska ge det en chans att laga pasta själv. Blir det ok ska jag minsann investera i en pasta maker till min underbara Kitchen Aid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar