9 juli 2011

Renovering

Idag har jag hittat på en hel massa saker. Just här har jag gett mig i kast med att börja renoveringen av mitt nya gamla köksmöblemang.

Första steget var att slipa ner bordsskivan. Ett lager allmogeblått dolde ett lager gråvitt och då de penslat på färgen var där fula ränder jag absolut inte ville ha kvar. Själv ska jag förse ovansidan på bordet med färg via skumgummiroller så att det blir alldeles slätt och inga penseldrag.

Annars har dagen bestått av tvätt, lite ansning av träd och buskar, glassfika hos en granne och gräslipp. Stora Bettan ville inte starta vilket visade sig bero på att kontakten med batteriet inte var så snygg på den svarta delen men det hjälpte mig en granne med så nu vet jag hur man lagar det. Lilla Bettan däremot ryker fortfarande och jag vete tusan vad det beror på. Det går att klippa men hon ylar som en marskatt och däremellan hostar hon och fräser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar