5 juli 2011

Wagner Kiropraktik

Idag kl 12 hade jag tid hos Wagner Kiropraktik på Lilla Varvsgatan i Västra Hamnen. Har inte ont någonstans men tycker att det är bra att hålla koll innan något faktiskt går kaputt.

DSCN0619copy













DSCN0613copy








Snygga lokaler!

Som jag förväntat fanns det inget att fixa och han sa dessutom att det är en väldigt liten del av befolkningen som har en kropp i så bra kiropraktor-fixa-skick. Skönt att höra!

Som sagt, kl 12 hade jag tid och var där några minuter innan och hade fyllt i hälsodeklaration när klockan slog prick. När hon var 12:15 frågade jag receptionisten om det var förseningar i schemat och 12:25 fick jag receptionisten att knacka på hos kiropraktorn för att fråga hur lång tid han beräknade innan jag kunde komma in vilket var precis då annars hade jag gått därifrån.
Han var trevlig och ursäktade förseningen på ett sätt som gjorde att jag hyfsat fick mitt goda humör tillbaka. Däremot skulle jag verkligen rekommendera praktiken att byta receptionist för en mer nonchalant och mindre serviceinriktad sådan får man banne mig leta efter. Hon borde ha sagt direkt då jag kom att det var förseningar i schemat, ursäktat å praktikens vägnar och verkligen inte bara suttit på häcken och varit så oengagerad som hon var. Sura miner och en attityd som hon borde skämmas över. När jag påpekade att jag hade en tid klockan 12 och inte 12:25 tittade hon på mig som att det struntade hon väl i och vad f*n skulle hon göra åt saken. Riktigt illa.

Efter besöket tog jag en vända inom den italienska glassbutiken runt hörnet. Två kulor, nougat med kexchoklad och viol. Den sistnämnda var himmelsk!

2 kommentarer:

  1. Jätteintressant! Jag har också varit där några gånger och jag tror nog att det faktiskt är så att det är mer regel än undantag att de är sena. När jag var där första gången väntade jag först i en kvart, kiropraktorn (Sami) kom ut och ropade mig, men så fick hon syn på en annan patient och sa "Hej, är DU här? Jamen du kan komma in direkt" och jag fick snällt sätta mig igen. En halvtimme försenad fick jag komma in och hon lyssnade stressat i ett par minuter, förklarade sen att hon inte skulle berätta mekanismen bakom att jag hade ont, för jag hade så ont och skulle ändå inte lyssna och började sedan behandla. Och precis som du fick jag ett riktigt riktigt dåligt intryck av tjejen i receptionen. Hon var inte trevlig, inte informativ och verkade allmänt oförstående till allting man sa, och såklart besvärad över ens närvaro. Jag går inte tillbaka dit, det beslutet fattade jag slutligen efter att det den andra gången jag var där låg en uppslagen Café på bordet i väntrummet.

    SvaraRadera
  2. Intressant att fler har samma uppfattning! Jag håller med dig, får jag problem går jag antagligen till en annan klinik.
    Har varit på kiropraktorakuten på Limhamn för något år sedan och fick ett fantastiskt bemötande där!

    SvaraRadera