11 juli 2011

Urban retrieving

Urban retrieving är en vidareutveckling av urban exploring som min vän Emma och jag börjat intressera oss för. Till skillnad från att bara upptäcka och utforska kör vi nämligen även plundring. Nej, klart vi inte plundrar ; ) vi ber snällt om tillstånd att ta vad vi vill ha och här kommer resultat från vårt första objekt, ödehus i Boarp. Jag kan avslöja läget nu för det finns ju inte något kvar av värde, mohaha...

Vi kom dit igår kväll med lie-liknande verktyg för att plöja oss fram genom nässlor till ytterdörren.

Emma hälsade på kossorna som spatserade i trädgården utanför.

Den tyckte det var jädrans obehagligt att det uppenbarligen var spöken i huset så den stack illa kvickt.

Med mig hem fick jag en Singer symaskin! Mycket rostig men den ska skuras och sedan omvandlas till trädgårdspynt. Ännu ett projekt alltså ; )

Hittade även ett exemplar av Martin Luthers evangelier från 1857 på gammelsvenska. Denna delen är sommardelen enligt beskrivning på förstasidan. Tur man inte är protestant och ska behöva kunna tre sådana här till...

Nästan tusen sidor med vacker text! Ska användas till hyllpynt och någon sida kan säkert få offra sig till något annat fint.

Gillar bokmärket ; )

Den har även använts till att torka löv! Fanns lite varstanns.

Hittade även ett gammalt blomsterkort där Oskar (namnet på baksidan) önskat någon Hjertlig Lyckönskan.

1 kommentar:

  1. Vad spännande att gå in i ett ödehus! O vilka fynd du gjorde, speciellt symaskinen - helt ljuvligt:)
    Varför kan man inte se "de senaste tankarna i ord"?

    Puss, Ma__

    SvaraRadera