7 juli 2011

Sommaravslutning

Igår gick en av mina två kollegor på semester och idag min andra. Så igår hade vi eftermiddagsfika x 2.



Först hade jag på lunchen fixat orientaliska bakverk och fortune cookies vid Möllan. Bakverken från Al Basha konditori och de andra från den kinesiska butiken på torget. På Al Basha fick jag återigen frågan vilket land jag kom ifrån för Sverige var ju inte ett alternativ ;-) och eftersom jag inte visste hur något smakade fick jag testa allt. Snacka om service jämfört med ett ställe ägt av en ursprungssvensk.
Hur som, på väg tillbaka köpte jag även jordgubbar, biggaråer och donut-persikor på torget. Vilken uppskattad fika det blev!


När vi fikat jobbade vi ca en kvart sedan var det dags för nästa fika som vd ordnat med chips, dipp och hallonbubbel. Jisses vad trevligt vi hade och så mätt jag var!


Idag fick jag en liten överraskning av vd, hon hade varit på ärende på lunchen och snubblat över ett läppbalsam med coca cola som hon bara var tvungen att ge mig! Vi är lika tokiga i smaken nämligen, lycklig blev jag! Men man får ha det på i hemmets vrå för det är så gott att det nog annars kan se lite obscent ut när man hela tiden sitter och slickar sig om läpparna!

Jag kommer att sitta kvar på kontoret i city en hel del kommande sista veckor för där har jag skrivro. Gudars vad jag kommer sakna dessa två härliga kvinnfolk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar