27 januari 2010

A tribute to Oreo's...

...När jag nu haft Ballerinakalorier på tapeten idag kan jag ju ha en monolog om Oreo's också. Köpte en ny variant av Oreo's på Citygross i helgen, Chocolate covered Oreo's. Pure heaven säger jag bara.
.



.
Detta underverk som gör en avundsjuk på alla de varianter som finns i dess underbara hemland, 49 unika varianter finns på produkthemsidan. Suck. Vi har tre här. Och två av dem är svåra att hitta : (
.
Och när vi är inne på detta ämne vill jag gärna dra en tråd till kommande födelsedag. Prinsesstårta - släng dig i väggen. Som traditionen bjuder bakar jag ju en prinsesstårta till mig själv som bara jag får äta av på min födelsedag. Ett stort fat - en sked - ät tills magen står ut och lätt illamående inträder. Är jag inte ensam får de andra en annan tårta, min rör de inte. MEN till kommande stora dag åker den ut till förmån för en av dessa två, antingen;
.
Choklad-glasstårta med botten gjort på en paket Oreo's + smör mixat sedan in i frysen. Ljummen hemmagjord chokladsås till detpå mörkchoklad, grädde och smör.
.
Eller;
.
Denna.
Behöver väl inte säga så mycket mer. Räcker där. Bra. The end.
19 juni, längtar efter dig.

2 kommentarer:

  1. Wow!
    Det ser ju hur gott ut som helst!
    Äskar oxå gärna om recept... :)
    Ska ju ha en annorlunda lösning när det gäller bröllopstårta, eller bröllopsbakelser som vi ska. Det här kanske inte vore helt fel..? Om inte annat så kan man ju testa receptet hemma nån gång! :)
    Så jag slår ett slag för receptet!
    Kram

    SvaraRadera