24 januari 2010

Relationer

Av förekommen personlig anledning vill jag skriva ett inlägg om relationer.

Av alla de underbara människor jag har i min närhet, i min inre krets, är det bara en som jag är i familj med. Jag har valt individer där relationen är uppbyggd på respekt, kärlek, omtänksamhet och generositet.
Människor som stjäl min energi, inte kan ta ansvar för sina handlingar, försöker skuldtynga mig med saker jag inte har ansvar för, inte vill mitt bästa eller har dolda motiv har inte i mitt liv att göra och dem väljer jag bort när jag upptäcker dessa egenskaper.
Livet är för kort för att ödsla det på dessa människor och jag vill ha en vardag med tillhörande relationer som lyfter mig och gör mig till en bättre människa. Relationer som innebär att båda parter visar lika stort intresse för att finnas i varandras liv.

Den enda människa som jag till 100 % är säker på alltid kommer att finnas i mitt liv är min mamma för hon är den enda som utan att ställa villkor funnits där för mig. Hon har från den dagen jag varit kapabel att själv besluta om mitt liv stöttat mig i mina val och aldrig försökt påverka mina beslut vad gäller denna gallring av mina nära med vad hon än själv tycker om dessa individer.

Jag har själv två styvbarn och jag kan inte för mitt liv tänka mig en situation där jag skulle välja bort dem för någon annan. Den dagen jag träffar en ny man så är det givet att mina flickor ska ha samma prioritet i vårt liv som det har i mitt liv nu. Om denna partner inte kan acceptera mina kids så är det inte barnen som försvinner ur mitt liv utan mannen och det fortare än kvickt.

När det gäller vilka människor som finns i ditt liv så tänk på att bara för att vissa är familj så är inte blod tjockare än vatten. Det är ditt liv och gör de val som du i längden kommer må bäst utav, allt annat är en björntjänst.

Jag önskar verkligen de människor jag valt bort allt gott men uppskattar att jag inte längre är en del av deras vardag.

1 kommentar: