13 januari 2010

Setback...

Jag hade inte räknat med att det bor korkade fåglar i min trädgård. Jag hängde ju upp det nya fågelhuset för någon dag sedan och då och då har det hörts ett duns. Nu har jag insett att dunset härstammar från då en fågel flyger in i fönsterrutan.
Hittade en fågel som knäckt nacken på köpet och låg i rabatten. Nu har jag två alternativ.
  1. Flytta fågelhuset bort från fönstret - konsekvens - jag kan inte titta på de fåglar som är smarta nog att landa på fågelhuset istället för att flyga förbi och in i rutan = min njutning försvinner.
  2. Jag har kvar fågelhuset och skyfflar småfåglar då och då - konsekvens - jag får njuta av de fåglar som är smarta nog att landa på fågelhuset och gallrar Linderöd från korkade fåglar = skapar en ny grupp kallad "Loarpsfågeln" som överlever allt, t.o.m. när människan är utrotad.

Jag tror jag väljer alternativ 2.

Update: jag glömde ju att lägga till en konsekvens på alternativ 2. Självklart är ju en ganska allvarlig konsekvens att ett antal fåglar faktiskt dör. Så självisk är jag att jag glömde det. Och än värre att jag ändå väljer nr 2...

2 kommentarer:

  1. Haha!
    Ja, usch, så hemsk du är... :)
    Lite urgallring är bara bra för urvalet ;)

    SvaraRadera
  2. Men jag tycker ändå synd om småfåglarna...

    SvaraRadera