10 januari 2010

Lagom lustigt

Igår när jag kom till jobb fick jag frågan om jag jobbade istället för en anna tjej. Jag klurade lite på det där när jag gick mot omklädningsrummet för det var ju min vanliga helg, jobbar varannan ju. Kollade i schemat och där fanns inte mitt namn med. Gick och frågade den som var ansvarig under gårdagen och vi kollade tillsammans schemat. Plötsligt utbrister han att vecka 53 och 1 är ju samma vecka så jag skulle inte jobba förrän nästa helg.

Var i Sverige är vecka 53 och 1 samma vecka??? Jag har minsann gjort nya saker denna veckan gentemot förra veckan, ingen repris här inte. Hade varit bra om sådan information kunde ges till medarbetarna, haha. Föga förvånande dock.
Men som tur var hade tjejen som enligt schemat skulle jobba inte heller fått denna info så jag tog ju hennes plats eftersom jag tursamt nog var där och hon på skidsemester enligt hennes mamma. Så idag är jag ledig och jobbar då både lördag och söndag nästa helg...

1 kommentar:

  1. Vecka 53 o vecka 1 är ju inte alls samma vecka? Inte i min värld iallafall. O inte i min kalender heller för den delen. Där finns både vecka 53 o vecka 1 med!
    Snurrigt... Bra att det löste sig så att du fick jobba iallafall!

    SvaraRadera