14 januari 2010

Dagens notis

Idag har jag åsikter om patienten som i helgen gick miste om en transplantation. Hon hade förberetts i Malmö men cellerna fick inte följa med planet på resan från Göteborg. Piloten trodde att det var en bomb och följde bara säkerhetsföreskrifterna står det att läsa.
Hur fasiken tänker man? Sjukhuset har i förväg informerat om transporten, personal finns som hanterar väskan med transplantatet men piloten säger nej för att det är 250 ml istället för de tillåtna 100 och väskan kan ju innehålla en bomb. Nu fick kvinnan ett nytt tillfälle till transplantation redan idag men kunde fått vänta så länge att varit försent. Jädrans pilot, hoppas denne skäms rejält. Jag hade nog inte kunnat tygla mitt vansinne om min anhörig gått miste om en sådan chans att få bli frisk. Speciellt då jag varit i situationen vad gäller själva transplantationen. Vissa människor kan inte ha ett samvete.

1 kommentar: