10 januari 2010

TGI Friday's

Efter filmen var vi hungriga och jag föreslog att vi skulle äta på min favorit TGI Friday's vid Lilla Torg.

På lilla Torg står den gigantiska fönsterlampan som förra vintern stod på Värnhemstorget. J hade inte varit på TGI förut men efter besöket var han lika såld som jag! Den har ersatt hela saluhallen och det fanns många platser lediga men ändå fanns det mycket gäster.

Förrätt blev som vid sista besöket brushetta och glazed sesame chicken stripes.

Men varmrätt ikväll valde jag Jack Daniel's chicken and fried shrimp med rostade rotfrukter, dip och potatismos med cheddar, mums.

J kom på när jag ätit en av räkorna att sist jag åt dessa jätteräkor slutade upplevelsen på akuten på CSK med kraftig allergireaktion. Jag svarade att dessa var ju tillagade så det skulle nog gå bra och knaprade vidare. Det gick bra - hakuna matata. Men det är bra att ha en smart och ansvarsfull bästis som minns sådant man själv har glömt...

Dessert blev Oreo Insane, oreo cookie dough med vaniljglass, choklad- och kolasås. Vidunderligt.

2 kommentarer:

  1. Nuu blev jag sugen! Detta ställe måste absolut testas en dag! Finns Fridays i Sthlm oxå, men har aldrig varit där heller... Det är på tiden!

    SvaraRadera
  2. Hmm... Var inne o tittade lite på deras meny på hemsidan, o det ser ju iiiinte helt fel ut Mums!

    SvaraRadera