19 januari 2010

Day of hell...

Dagen är uppdelad i timmar. Instuderingsfrågorna är fördelade på dessa timmar. När timmen är slut går jag vidare till nästa set frågor. Dagen kommer bli ett rent helsike av svårighet, klurighet och tråkighet.
Jag har fått nog av existenssatser, hermeneutik, epistomologi, termer, teorier, modeller och fokusgrupper. Men man kan ju inte imorgon 14:00 när tentan är slut ruska det ur huvudet för man vet först max 15 arbetsdagar senare hur tentan gick och om man eventuellt måste göra ett nytt försök. Har hittills aldrig gjort en omtenta för att jag misslyckades på första försöket och banne mig om jag inte ska kunna pressa in detta som jag helt enkelt inte förstår och greppar.

Jag har insett övertygande - jag är ingen filosof

1 kommentar:

  1. Du är duktig som kämpar på! Aldrig enkelt att trycka in massa som man tycker är ointressant o helst av allt inte VILL ha in i huvudet.
    Fortsätt jobba!
    Kram

    SvaraRadera