23 april 2010

Uppsatsen

Nu är den dagen jag bävat för över! Jag fick precis som jag förväntade mig göra kompletteringar men det känns ok. Jag fick en examinator som vände på alla stenar vilket gjorde att det fanns mycket att ta upp. Han har stor erfarenhet och jag har full respekt för nästan allt som togs upp. Andra examinatorer ansåg jag släppte uppsatserna med för lite kommentarer än om ingen klarade sig idag. Sedan kan jag också tycka det är trist att de kompletteringar jag ska göra inte ens nämnts av min handledare när denne läst uppsatsen. Då hade det varit bättre att examinatorn tog över handledningen istället för att man ska behöva fortsätta arbeta med någon som inte sett felen.

Jag fick stort beröm av min opponering av den uppsatsen jag läst och får väl vara glad för det. Dessutom försöker jag se att den nivå min uppsats kommer att ha när den väl blir godkänd är en nivå jag kommer att vara stolt över. Den ska ju ändå presenteras för informanterna och de är ju nu del i det nätverk jag kommer bygga upp. Då vill jag att den ska vara något de kan använda och uppskatta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar