24 april 2010

Hemma igen

Efter en lång dag är jag hemma igen! Det har blivit bra mycket övningskört idag och nu känner jag mig helt säker bakom ratten! Dagen avslutades med middag på Ekerödsrasten och nu väntar strax lite mer packning innan det blir soffmys!
Först ut är promenad med en kissig hund! I förmiddags när vi var ute hade vi precis gått förbi grannen med de bjäbbiga hundarna när en av dem plötsligt sprang ifatt oss! Jag hörde att det skälldes men det gör det ju alltid så jag märkte inget ovanligt. Men förbannad var den och bet Baltis i bakbenen och då blev han självklart Förbannad! Men jag platsade honom och så fort jag vände mig om och gick mot den andra lilla så blev den skraj och sprang tillbaka för feg är den!
Nästan samma sak hände mig för något år sedan med en annan granne. Men då var det Baltis som var lös och han bet ju inte den andra hunden. Men då blev jag hör och häpna polisanmäld! Det tycker jag är löjligt, det är ju sådant som kan hända alla hundägare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar