26 april 2010

Första praktikdagen

Vilken bra första dag!

Jag kom dit kl 9 som avtalat och HR managern kom och mötte mig i receptionen. Vi pratade en kort stund innan jag fick träffa HR business partnern som också ska vara handledare. Förutom att fixa det praktiska som passerkort, inloggning etc. blev det mycket hälsande och bara ett fåtal namn fastnade!

Jobbmässigt fick jag vara med på ett arbetsmiljömöte och titta på en del av det som fanns på intranätet. Började även titta lite på det uppdrag jag ska göra, en revidering av jämställdhetsplanen.

Är otroligt glad för den handledare jag fått, ett par timmar har idag gått till att plocka kunskap av denne då rekrytering är det handledaren har mest erfarenhet av! Jag ska få genomgå ett personlighetstest där jag får sitta med vid analysen för att få en inblick i den processen!

Imorgon ska jag delta i ett möte om framtida missbrukskontroller och på onsdag ska jag sitta med då en medarbetare får återkoppling på ett personlighetstest.

Bästa praktikplatsen ever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar