18 april 2010

Trädgårdsjobb

Jag har varit ute några timmar nu på eftermiddagen och fixat i trädgården. Nästa söndag lämnar jag ju Linderöd för ett par månader och vissa saker måste jag själv ordna med. Tror varken mamma eller jag uppskattar om jag lämnar ansvaret till henne att klippa ner rosor, klematis eller prydnadsgräs. Fyllde dessutom på spaljéplanteringen med jord då det sjunkit en decimeter sedan jag byggde dem för ett par år sedan.
Längst nere vid stengärdsgården dumpade jag när jag först flyttade hit mängder med grenar på skogssidan. Det har jag ångrat då det när det började förmultna började växa nässlor där. Så idag när nässlorna än så länge är väldigt små flyttade jag allt en bra bit bort. Lättare att ansa bort deras rötter när inte en halv meter grenar ligger ovanpå! Så en del har gjorts på tre timmar!
Såg till min lycka att de första tulpanerna börjat blomma och praktriddarsporren tittar fram!

Nu en välbehövlig dusch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar