12 april 2010

Handledning

Ja, vad ska man säga...suck.

Jag hade handledning efter dagens föreläsning och den inleddes med att handledaren berättade hur stressig denne var och att vi minsann skulle få skynda oss. Vi ska ha ca 20 h handledning vi som skriver själva och det är en grov överdrigt om jag säger att jag haft hälften av det.

Som tur var sågade handledaren inte arbetet totalt utan hade mest kommentarer angående utformningen. Lite klippa ut och flytta, lite strykningar och en hel del på själva utseendet blev resultatet av 40 minuter och jag hann inte fråga allt jag undrade. Men vi ska fortsätta handledningen imorgon efter föreläsningen så det var ju bra. Så kvällen har gått till att justera det som blev sagt idag och jag är nästan klar. Men det är ju en del kvar anser jag själv.

Jag fick veta att jag nog skulle bli kritiserad vid opponeringen för att jag hade för få vetenskapliga artiklar och det hoppas jag inte. I bilagan där litteratursökningen tas upp har jag beskrivit min dammsugning av material och det står även i de två artiklar jag valt att det saknas forskning på området. Hoppas det räcker för det kan ju inte jag hjälpa att det inte undersökts så mycket i kopplingen kris och uppsägningssamtal...

1 kommentar:

  1. TÄNK så skönt när arbetet är över och du slipper handledaren som ändå knappt funnits till hjälp för dig!
    Hoppas verkligen inte att du blir kritiserad för det. Det borde väl istället vara något positivt att du valt ett "nytt" ämne, där det inte finns så mycket sedan tidigare!
    Kram

    SvaraRadera