8 september 2010

Marie

Kl 11 var det biståndsmöte på sjukhuset som jag tyvärr missade. Hade bokat in ett möte själv som drog ut på tiden till kvart i tolv. Ringde och fick veta att mötet var slut på sjukhuset men att jag kunde komma dit för att få ta del av beslutet.

Kom dit kl 13, anmälde mig i receptionen och efterfrågade Maries sköterska. En halvtimme senare hade ingen kommit och jag gick då på jakt. Hittade in till rummet där typ alla sköterskor var samlade och knackade på. Fick som svar att de inte ville bli störda för de hade patientmöte. Svarade med att de inte var de enda som hade arbete att sköta och att vi då fick ta det per telefon och vände på klacken. Maries sköterska rusade efter och två minuter senare hade jag pappret med biståndshandläggarens nummer och en uppdatering om hur hennes värden såg ut.

Så otroligt nonchalant! Medan jag väntade i receptionen och sköterskorna hade möte såg jag på en tavla att åtta gamlingar ringde på personal och ingen var ledig för att kontrollera larmen. Jävla ställe.

1 kommentar:

  1. Fy f*n!
    Ibland undrar man hur en del människor har lyckats få de jobb dem har. O varför de valt det om de inte gillar det som ingår i jobbet!
    Äckliga människor... :(

    SvaraRadera