9 september 2010

Efter jobb

Efter jobb cyklade jag inom sjukhuset och hälsade på Marie. Pratade med hennes biståndshandläggare tidigare idag och kom överens om att hämta kläder till henne. Efter helgen ska hon flytta till ett korttidsboende.
Fick nycklarna av ännu en nonchalant sköterska som gick sin väg mitt under vårt samtal.

När jag kom in i Maries lägenhet slogs jag av lukten av urin. Det var vedervärdigt och då jag inte hittade rena kläder i de rum som var olåsta gick jag ganska snabbt igen. Tog med mig porten och ska imorgon lämna den och nycklarna igen på sjukhuset.

Jag frågade biståndshandläggaren idag vem som sköter Maries ekonomi nu när hon inte är kapabel till det själv men fick inget ordentligt svar. Med tanke på hur virrig hon är och att det låg brev från inkasso och väntade i hallen förstår jag inte varför hon inte har en god man eller att det inte planeras för det. Är inte det något myndigheterna ska bry sig om istället för en granne till Marie?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar