25 september 2010

Fredagsresumé


Blev shoppingsugen vid lunchtid och tog cykeln till Entré. Gick bara runt utan något direkt mål och hittade ganska otippat lite nya undies på H&M. Har nog aldrig haft marinblått tidigare. Hur som, det håller väl typ fem tvättar men vad gör det. För det priset gör det inte så mycket.
o


Efter jobb var det after work på Moosehead på Lilla Torg och jag stannade för en Singha innan jag cyklade hemåt till Lilla Gubben.

Halv åtta mötte jag upp en man som skulle hämta en micro jag lagt ut på Blocket, äntligen en som faktiskt dök upp! Förstår inte varför man tar sig tid att ringa/maila och sedan inte dyka upp som avtalat. När jag gick runt på H&M ringde två som ville köpa micron. Den ena ville hämta den om typ en timme och när jag sa att den var bortlovad till senare på kvällen fattade hon ingenting. Hon sa att "det är ju bara Blocket, du kan ju sälja den till mig nu". Jag svarade att eftersom jag bestämt tid med en köpare senare på kvällen fick jag ju hålla det löftet. Hon fattade fortfarande ingenting och propsade på att få köpa den. Så jag fick förklara att det handlar om etik och respekt gentemot sina medmänniskor och sen la jag på luren. Efter att jag tackat för att hon ringde.
o

Fredagsmyset bestod av en cykeltur med vovven till Två Pizzabagare för inköp av en st Apollon. Ni vet den goda jag testat tidigare med ruccola, rökt ost, avokadoolja, serrano och valnötter : )
Baltis fick knappt halva för jag var inte så hungrig. Han blev ju överlycklig med tanke på hur sällan han får smaka min mat. Det väckte väl aptiten för efteråt slukade han hela skålen med sin egen mat. Har helt kommit av mig med att ge honom allt extra i maten men senaste veckan har jag tagit tag i det igen och han gillar ju blodpulvret skarpt som jag blandar i. Äckligt.
o


På vägen hem igen fick Baltis vakta cykeln och pizzan medans jag var inne på Hemmakväll och hyrde lite filmer (3 för 120 kr för en vecka). Den var sådär och ingen film jag kommer se igen. Hade sina höjdpunkter men gjorde mig inte direkt engagerad.

1 kommentar:

  1. Men han är trevlig att se på iallafall :)
    Kram

    SvaraRadera