9 februari 2012

Promenad till affären

Fick lite craving efter iskall svartcola innan lunch och vad är då en 8 km promenad t&r lanthandeln för ett hinder?

Hämtade upp Baltis bästis Kajsen på väg dit. Gulligt att de prompt skulle gå sida vid sida tyckte jag. De snackade något om inspiration från flyttfåglar och mindre luftmotstånd etc. men jag insåg snabbt att jag inte skulle lägga mig i diskussionen efter ett par stränga blickar.

Vackert var det i alla fall när solen tittade fram efter ett par dagars frånvaro.

Väl hemma slängde sig slappkorven framför brasan i hopp om att den skulle självantända. Föga förvånande, borde efter sju år med honom begripa hans begränsningar och jag skulle vilja jämföra hans iq gentemot golden-genomsnittet. Tur han är söt och kramar sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar