17 februari 2012

Making a run for it (her)

Spännande start på morgonen.
Släppte ut Baltis i trädgården i morse. Han gick runt och kissade lite här och där som vanligt. Plötsligt vänder han sig om, ger mig en blick från helvetet och sen sticker han. Han sprang så fort att öronen låg slickade längs halsen...

Försvann runt husknuten och min panik var omedelbar. Alltfrån ekorre till främmande hund for genom huvudet och jag började också springa. Genom huset, ner i gummistövlarna och ut genom dörren på 5 sek. Där går en granne och Baltis joggar förbi henne uppåt vägen. Mot Sickan. Grannen ropar att Baltis vill hälsa på Sickan. Hon är alltså ute. Och kommer mot oss med Baltis i baken med sin husse i släptåg.

Orsak? Hon är tik och löper.

Konsekvens? Minst två grannar har nu sett mig i min bruna OnePiece med gröna gummistövlar. Fashion roadkill.

Jävla hund.

2 kommentarer:

  1. hahaha! där fick jag mig ett gott skratt :D
    trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Det är straffet för att man har en onepice ;) Underbara du!
    Kram
    //Hanna

    SvaraRadera