29 februari 2012

Fler bulltårtor

Idag har jag haft städning och kanelbullebakning på schemat! Gått långpromenad också. Kände på mig igår när jag var på väg hem att det var något jag skulle handla i affären men kom inte på vad och kände inte för en omväg (på hela 1 km) efter 2 mils cykling. Idag kom jag på vad det var. När jag smält smöret till bakningen och läste vidare i receptet... blanda smöret med MJÖLKEN... Jaha, då var det bara att ta Baltis i koppel och upp på cykeln. Så gårdagens vinst på 1 km resulterade i 8 km cykel idag : (

Av en sats (recept HÄR) blev det två kanelbulletårtor och åtta vanliga i bullformar. Varav sex st till en granne och TVÅ till min kvällsfika : )

Det kunde ju slutat hur som helst för då jag kom till fyllningen hade jag bara 50/200 g florsocker. Så jag fick ta resten vanligt strösocker men kruxet var ju då att det inte blev någon glasyr till tårtorna. Så det får jag fixa imorgon när jag besöker grannorten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar