14 februari 2012

En vanlig tisdag

Denna helt vanliga tisdag som då tydligen ska gå i romantikens tecken började med frukostdate! Lina och jag mumsade goda bullar och satte sedan igång med ett projekt som ganska snart var misslyckat! Nämligen kakla mitt kök. Problem uppstod då kakelskäraren jag inhandlat inte skar raka kanter. Rätt stort problem alltså ; ) ska få låna en av en granne på torsdag så snart kan vi göra ett nytt försök!

Fick hjälp att flytta lite kartonger till ladan och då Baltis inte fick plats på flaket fick han helt sonika springa framför bilen. Inte första gången och han visste vart han skulle!

De nyinflyttade grisarna på gården har en liten individualist i gruppen. Han rymmer konstant och skiter i sina kompisar. Priset han gärna betalar är att han skriker när han springer genom eltråden men det är det uppenbarligen värt för att välja frihet framför instängd.

I eftermiddags tog jag en skogstur på hästen i snömolnigt väder, varvades av vackra stora flingor och små snöspik som stack i ansiktet.

Alla träd är just nu grå, känns som att man befinner sig mitt i en svart/vit film : )

Ikväll färgning av hår/bryn och lite pedikyr tror jag minsann. Vet att jag inte behöver vara vacker tills ikväll men man vet ju aldrig med morgondagen ; )

1 kommentar:

  1. Du är alltid vacker Jenny! Kom ihåg det!
    Kram A

    SvaraRadera