7 februari 2012

Ibland är en groda inget annat än en groda...

A frog
Oavsett vilken typ av relation jag är i så kräver jag att bli visad samma respekt och omtanke som jag själv högt värderar att ge. Om jag inte får detsamma tillbaka har jag inga större problem att radera den personen ur mitt liv och så här respektlöst och känslokallt har en man aldrig behandlat mig tidigare.

Det finns inget som är viktigare än att visa sig själv respekt och kärlek och det har jag gjort nu genom att vara den enda av två som varit ärlig och modig. Tycker fortfarande att det är märkligt hur en person kan gå från helt underbar till att man några dagar senare inte kan känna igen några av de egenskaper man så totalt föll för och vad ska man då egentligen sörja? Möjligtvis att vara på ruta 1 igen när man trodde att man hittat rätt man.

Men ibland blir grodan ingen prins trots en perfekt kyss : )

7 kommentarer:

  1. Nej just det, ibland är det inget annat än ett rövhål på maskerad eller hur var det du sa? :-)

    SvaraRadera
  2. Usch vad ledsen jag blir över att höra detta. Styrkekramar till dig Jenny! Du som är så bra förtjänar ju en riktig guldklimp till man. Kram

    SvaraRadera
  3. Nej fy vad tråkigt :/ Hoppas allt är bra med dig! Kram :)

    SvaraRadera
  4. Linus har en ny favoritsång: "krossa alla fönster", när jag hör den tänker jag varje gång på det du går igenom nu. Mest när han sjunger: en riktig j-a loser ett riktigt j-a as :-)
    Många kramar till dig som är värd det bästa!

    SvaraRadera
  5. Tack fina ni <3

    Känns otroligt hårt att så plötsligt behöva släppa den fina drömmen om en framtid med en man som verkade vara så rätt. Så mycket bekräftelse i ord och handling som upphörde så plötsligt och utan förklaring.

    Men den rätte väntar någon annanstans och en annan ska få en högaffel i häcken som utlovat när vi ses igen på andra sidan ; )

    SvaraRadera
  6. Han förtjänar inte att finnas i ditt liv. Du har en själ av guld (om det ens räcker) och förtjänar enbart det bästa. Du har så mycket kärlek att ge, och den person som förtjänar att ta del av detta och som ger dig lika mycket tillbaka, är jag helt övertygad om står och väntar på dig någonstans i kulisserna i närheten nu... Du är en så vacker människa min fina vän!
    Massa kärlek till dig!

    SvaraRadera