3 februari 2012

A freaky gymFriday med en gnutta tortyr och grillad macka

Gav mig på ett försök att träna idag... gick inte jättebra : (
Har inte varit på ett pass på ganska många dagar och gjorde ett gott försök med Linisen i gymmet men styrkan infann sig inte och fokus var nästan noll. Vi började starkt med uppvärmning på crossen och Lina var snäll och frågade vad i hennes helkroppsschema jag ville börja med. Valde armar och jag kände allt eftersom hur jag började balla ur, till slut gav Lina efter och förde vänligt men bestämt in mig i stora jympasalen och lät mig istället leka med den megastora pilatesbollen en halvtimme.

Vi fick i alla fall bokat lite ljusterapi i sandstrandsrummet på badet till nästa helg, ser verkligen fram emot sand mellan tårna och värme på huden.

Tog därefter bussen mot stan för ett pass armhåletortyr med IPL på Hair Free. När vi skulle boka nästa tid informerades jag om att de nu hade gjort om sin prislista. Jaha tänkte jag, armhålor har kostat 1400 kr per behandling och vad kostar det NU DÅ??? Glad i hågen blev jag att nu har de fast pris istället, 1250 kr per påbörjad timme och 625 kr per påbörjad halvtimme. Att behandla armhålan tar ca 10-15 min och jag frågade om man kunde klämma in bikinilinjen också vilket gick utmärkt. Så nästa tillfälle kostar inte 1400 kr utan 625 och då ingår dessutom bikinilinje också : ))) ibland har man rackarns tur!

Hämtade på väg därifrån upp baguetter från Subway som jag hade på en Let´s deal och handlade lite innan hemfärd igen.

Hämtade upp Baltis söta lilla labbekompis på väg hem som vi ska passa under helgen!

Sherlock Holmes Poster
Annars har kvällen mest bestått av soffhäng och filmerna Battle of Los Angeles (2.0 på imdb) och Sherlock Holmes (7.5 på imdb).
Den första var riktigt bra! Helt overklig men jag var fast hela filmen vilket var märkligt med tanke på dess betyg. Hade nog aldrig gett den en chans om jag vetat betyget först. Sherlock gav jag en andra chans då jag bara strötittade på den första gången. Men då jag såg tvåan förra veckan på bio och fllkomligt älskade den tänkte jag att jag kanske tyckte annorlunda nu och det gjorde jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar