21 februari 2012

På en öde ö

På Fb blev det lite dialog idag om vem och vad man skulle ha med sig om man blev strandsatt på en öde ö.

Här är min lista;

Eftersom mitt sällskap garanterat har minst en Swiss armyknife så väljer jag att ta med...


...en burk försvarets hudsalva. Mjuka läppar är aldrig fel och dessutom kan man äta den i nödfall om man inte hittar någon kokosnöt de starka männen kan slå sönder och bjuda på. Tack vare permanent hårborttagning behöver jag ju inte längre noja över att ta med rakhyvel så valet var lätt : )

När vi kom in på ögongodis så har jag svårt att välja en så jag tar med samtliga nedan och utan inbördes ordning. En vän valde Mads Mikkelsen, annars hade han varit med på min lista men är ju då nerpackad i en annans kappsäck.


Dwayne Johnson, finn fem rätt.


Karaktären Jacob från Twilight. Struntar i att han eg. är för ung.


Denho Acar, skadar ju inte att ha en bad boy med om någon inkräktare behöver få stryk.


Mr Darcy som inte ljuger när han säger "you have bewitched me body and soul, and I love I love, I love you".

Ja det är nog min lista. Trevlig lista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar