24 februari 2012

Lövely Friday

Det gick ju lysande på Shell i Hörby med att posta de förbetalda paketen som skulle med Schenker. Lite snopen blev jag ju när jag på en fullastad cykel 1 km hemifrån mötte en Schenkerlastbil. Tyckte gott han kunde stannat och tagit med sig de tre största paketen som ändå skulle åka lastbil lite senare på dagen. Blek om nosen blev jag dessvärre på Shell när de informerade mig om att de inte var ombud för Posten utan jag behövde gå över gatan för att posta resten.
Till Preem.
PREEM.
P R E E M.
Gah!

Övervägde att trippa halva vägen upp till busstationen för att posta hos Posten men tänkte att jag skulle ge bensinmacken med världssämst service en chans till. Suck. En ung och ännu Preem-oförstörd jänta var söt och glad och hjälpte mig men hennes kollega var sur och tvär och skulle lägga sig i. Sista paketet hade jag god lust att ta med kilometern upp till Posten för jag kokade inombords av ilska så tvär den medelålders kärringen var.

Well, kom ut från porten till Hin Håles rike till slut och begav mig till F&S för ett pass armar/rygg/mage i gymmet. Skönt : ) tyvärr inget snyggt att titta på i gymmet idag. Inte som i måndags, hihi : ) då det var hela två stycken vackra mansfolk där.

Hade bokat tid i solariet på badet på väg upp till Friskis och det var sååå skönt med värmen!!!

Promenixade till Ica och handlade, sprang med många många kilo mat en kilometer till bussen för att slippa vänta en timme på nästa buss och var helt slut när jag kom hem. Men då väntade ombyte för ridtur då jag lovat igår att rida trots att jag visste att jag skulle ha ont om tid. Men det är ju så mysigt : ) Fast inte jättejättemysigt idag då hästen stått i hagen i mer än en vecka och var full i fan av bus. Kan ju säga så här att jag galopperade idag. Inte mitt val utan hästafulingens men skönt var det.

Baltisen brukar följa med till gården när jag rider och leker med Kajsa när jag är borta. Nu är snön borta och leran framme, suck.

Men matte jag har ju haft så kuligt ju!!!
Måste du verkligen tvätta mig med högtryckstvätten??? VA'???

Jap det måste jag. Han vet vad som gäller och ställer sig efter tvätten i "handduks-torkar-pose".

Åh...många akilleshälar har jag säkert och detta är en av dem. Ja, jag veet att det bara är 5 % avocado i Santa Marias guacamole-dip men jag minns inte när jag åt den sist vilket betyder mer än 6 mån sedan. Alltså fanns det lite plats för påfyllning av E-ämnen i systemet. Och ostnachos till det, värmda i ugnen. Som sagt, akilleshäl.
Så mina svagheter är ungefär sushi, stilettklackar, fina armbandsur, människor med hög eq, saker som glittrar, motorer som låter riktigt mycket på stora fordon och smarta, händiga, stiliga män. Och 5 %-ig guacamoledip.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig avslutning på en händelserik dag, både för dig o Lurven.

    Kram till er båda:)

    SvaraRadera