12 februari 2012

Helgresumé

Ja det är synd att säga att fredagen slutade lika stillsamt som den började. Det positiva var att det var första dagen jag vaknade utan att känna mig ledsen på ett par veckor. Riktigt trevligt. Fortsatte med att gå långpromenad och städa inför girls night : )

Mötte upp Emma & Lina vid halv fem för trip till pizzerian och godishyllan och kom hem med vars en familjepizza...

Kvällens tema var att tycka riktigt illa om den där som inte finns i mitt liv längre och girlsen gjorde verkligen sitt yttersta för att trasha honom och lyckades med bravur! Tillbehör? OnePiece & Alkohol : ) 
Fast Linas gris Sören hade stulit och tuggat sönder hennes onepiece för att bädda med så hon fick fripass med vanliga mysisar.
Totalt okarakteristiskt för mig att dricka så men välbehövligt för att jaga honom ur mitt sinne och tro't eller ej så lyckades det till perfektion och både igår och idag har det känts helt ok att det är över. Ingen förlust alltså med tanke på de egenskaper han visat sig inneha. Men det krävdes också stora mängder av diverse som stod uppdukat på bordet. Och tvivlar starkt på att jag kommer att kunna inta tequila igen efter fredagens mängd.

Jag hade under dagen rensat klädförrådet och tagit fram sånt jag tröttnat på. Det sorgliga var att det inte syntes att jag rensat ut så mycket. Någon gång under kvällen var det i alla fall dags för väninnorna att välja ut vad de ville ha och glad blev jag att det bara var ett par plagg jag får åka med till klädinsamlingen!

Det var en helgalen kväll och Lina visade idag en film hon spelat in på mig från fredagskvällen. Gud som vi skrattade åt mitt uppträde. Men det trevliga var att jag är i alla fall överglad när jag är full. Inga tårar eller trist attityd, Lina sa att jag vek mig dubbel av skratt åt det mesta vi pratade om.

Hade ingen aning om tiden när dessa två finaste av vänner begav sig hemåt men vaknade upp mitt i natten på toagolvet och fick krypa in i sängkammaren. Som sagt, välbehövlig kväll : )

Lördagen började redan vid 8 då jag vaknade och bittert ångrade åtminstone hälften av drinkarna från kvällens eskapader. Men fick i väldigt lugnt tempo plockat upp lite efter festen och förbereda mig inför den stundande roadtrippen. Vid halv tio fick jag hemleverans av en bit prinsesstårta och vacker blombukett!!!

Grand de Luxe Cheese n Bacon59 kr.
Mådde rätt dåligt under mestadelen av dagen men på kvällen fick jag välja vilken restaurang i hela Skåne jag ville äta middag på. Underligt nog var allt som var fett på Max meny det enda som lockade. Så det fick det bli. Ost/baconburgare, pommes med smältost, chili cheese, lökringar och lyxshake. Satt där det skulle. Resten av kvällen spenderade jag ihoprullad under tjock filt i soffan med film efter film : )

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag var jag rätt ok när jag vaknade och begav mig strax innan lunch mot Hörby för att spendera ett par timmar på badhuset där. Lekte wipeout och åkte vattenrutchkana innan det var dags för vår bokade tid i ljusterapirummet! 45 min i värme (d-vitamin utan solbränna) och med sand mellan tårna, helt underbart!!!Funderar starkt på att bygga om gäststugan till spa/ljusterapirum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar