30 april 2012

Valborg 2012 x 2


Kl 19 var det dags att tända bålet vi har på den gemensamma ängen!

Flera trevliga grannar var på plats och det brann betydligt bättre än bålet förra året! Var sugen på att stanna för vi hade det så trevligt men traditionen att se bålet uppe i byn lockade och dessutom hade jag stämt träff där.

20:30 träffades de som ville gå fackeltåg vid kyrkbacken!

I år var det istället för tråkigt tal eller sorglig sång ett litet uppträde av folkdanslaget!

Sen tände vi som hade facklor brasan och den fjuttade igång direkt!

Det är alltid jättemycket folk på idrottsplatsen. Som vanligt missade jag lottförsäljningen. Förstår inte varför de inte har fler lottringar så fler kan få chansen att köpa?

Så vackert med eld! I takt med att den växte backade samtliga, vilken värmeutveckling det är från en sådan brasa : )

Väl hemma igen gick jag ner till ängen men då hade grannarna just packat ihop och var på väg hem till sitt så jag gjorde mig ett glas godis : ) turkisk yoghurt, Finax musli bär/vanilj och cane syrup...mums : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar