16 april 2012

Utmanad

Har blivit utmanad av Jennie och här fick jag lite roliga frågor! Gillar hennes blogg skarpt både för att hennes liv så vitt skiljer sig från mitt och för att hon är så känsloärlig om vardagens ris och ros.

1. Du får bara lyssna på en enda låt för resten av ditt liv. Vilken?

Det finns bara en enda låt som betyder allt, den har inga konkurrenter och det är Josh Grobans "To Where You Are" som jag spelade på min exmans begravning.

Who can say for certain, maybe you're still here
I feel you all around me, your memory's so clear

Deep in the stillness, I can hear you speak
You're still an inspiration, can it be
That you are mine, forever love
And you are watching over me from up above

Fly me up to where you are, beyond the distant star
I wish upon tonight, to see you smile
If only for awhile to know you're there
A breath away's not far, to where you are

Are you gently sleeping, here inside my dream
And isn't faith believing, all power can't be seen

As my heart holds you, just one beat away
I cherish all you gave me everyday
Cause you are my, forever love
Watching me from up above

And I believe, that angels breathe
And that love will live on and never leave

Fly me up, to where you are
Beyond the distant star, I wish upon tonight
To see you smile, if only for awhile
To know you're there
A breath away's not far, to where you are

I know you're there, a breath away's not far
To where you are
 
2. Vad drömmer du om?

Ho ho jag drömmer om massor med saker : ) mestadels realistiska om framtiden. Hoppas på en framtid med en underbar man och familj med honom. Att jag får bo på ett ställe som fyller glädjebägaren och att mitt jobb generellt kommer ge mer energi än det tar. Ekonomiskt oberoende (den drömmer är högaktuell nu i knappa tider).

3. Insert valfri bild på något du inte kan leva utan:

Min relation med mamma! Vet ju att den inte kommer vara för evigt i livet men jag låter bli att tänka på det för jag får panik då. Bilden är fotografier i en tavla som jag hade på mitt rum redan när jag bodde hemma.

4. Du vaknar plötsligt en dag upp som en blomma. Vilken blomma är du?

Jag är nog en rälig nässla eller ett beskt kirskål, en ny variant som är omöjlig att ta död på. Sen flyttar jag in hos folk som är elaka och onda och låter dem plågas lite redan innan det är dags för dem att återfödas enligt den karma de samlat ihop. Tror jag börjar hos min granne som har gjort oförlåtliga saker mot barn.

5. Föredrar du kaffe eller te?

Ingetdera. Eller ja...då blir det ju te för kaffe kan jag verkligen inte hantera på ett elegant sätt. Te är bara äckligt.

6. Du somnar på en fest och en "skojfrisk person" färgar ditt hår. Vilken färg vill du inte vakna med?

Orange. Det är verkligen inte en färg som förtjänar att finnas på en vacker regnbåde.

7. Vilken är filmen om ditt liv?

Inte sett någon speciell som passar in här. Lite från Inte Utan Min Dotter, lite från My Sisters Keeper kanske.

8. Insert valfri bild på ett djur du skulle kunnta tänka dig leva som:


Den här kaninjäveln har sannerligen pondus.
Den vill jag vara.
Det är fan ingen som bråkar med den här kaninen utan att få en fot i nyllet. Den må se mjuk ut men icke.
Bra ser han ut att ha det också. Om vi nu ska välja ett specifikt djur.
Snackar vi djurart så får det bli vilken art som helst som ännu inte upptäckts av människor som inte respekterar och vill leva i harmoni med naturen.

9. Den bästa bok du läst?

Det är "Jag, Phoolan Devi - banditdrottning" av Phoolan Devi i samarbete med Marie-Thérèse Cuny och Paul Rambali.
Känd som Indiens Robin Hood, mördade män som hämnd för en gruppvåldtäkt, blev banditdrottning och gav bytena till de fattiga, fängslad och frigiven, nominerad till Nobels Fredspris 1997 och mördad 2001. Filmatiserad 1994, "Bandit Queen".
Boken läste jag tidigt i 20-årsåldern och jag tror den öppnade ögonen (tillsammans med så mycket annat så klart) för andra perspektiv, andra sätt att leva.


10. Vad ville du heta när du var liten?

Var rätt nöjd med mitt namn vad jag kan minnas. Gillade däremot inte Nilsson men det problemet har jag ju inte längre.

11. Du får välja valfri super-kraft. Vad väljer du?
Jag väljer nog telepati/tankeläsning. Taskigt att smyga på andra människors innersta men jag skulle använda superkraften till att plantera frö hos människor som behöver göra en helomvändning i sin karaktär. Typ mobbare, våldsmän och alla helt enkelt som är osympatiska.


Utmanar med samma frågor vemhelst som läser bloggen och har egen blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar