28 april 2012

Fredag i stan, hjärnan lämnades kvar hemma

Igår tog jag en tur till stan! Började med att jaga tre färgaffärer runt för den perfekta nyansen på mitt renoiveringsprojekt och tror jag hittade helt rätt!

Mötte sedan upp J för lunch på Vapiano. Beställde två pizzor som vi delade på : )

Vegetariska Chevré con Fichi
Getost, fikon marinerade i rödbeta, ingefära & citron. Toppad med citronfiléer i honung, rucola, rostade valnötter : )
Vapianos medarbetare Camilla Seidl vann i dagarna åreta pizza-SM med denna underbara rätt! Kan avnjutas på Vapianos restauranger även under maj och juni.

Carpaccio Caciovallo
Klassisk kombination av oxfilé, färsk skuren selleri, rucolasallad samt färska blad och skott. Smaksatt med den italienska osten Caciovallo och toppad med en hemgjord tryffelmajonäs och en klyfta färsk citron.

Vi åt i lugn och ro och hade jättetrevligt. Sen skiljdes vi åt och jag strosade runt lite i stan för ett par ärenden. Hade inte kommit så långt förrän jag insåg att en av två anledningar till besöket i stan var att besöka en styck nagelsalong. Kl 12:30. Klockan var när jag insåg detta 12:48!!!!!!!!

Ringde dit i panik och sa att jag var där om 5 minuter. Kom dit och då hade hon påbörjat en annan kund men bara det att jag inte gick miste om min tid var ju super. Fick vänta en halvtimme men det var ju i sin ordning. Detta var en Groupondeal (skitbra sådan) men kommer inte fortsätta med henne heller för så nöjd var jag inte. Nu har jag testat tre olika nagelteknologer och saknar min Sandras resultat så otroligt mycket! Henne gick jag till i nästan tio år och var alltid supernöjd. Inga luftbubblor, symmetriska linjer, lagom tjock gelé och de höll perfekt.

Tog bussen mot Triangeln och handlade lite. Hade även en Wrapp-värdecheck på Clas Ohlsson som skulle nyttjas!

Hade ställt in mig på en köksskåpshållare från Belkin till min iPad men valde att vänta med den. Kände på mig att den kan hittas billigare på annat ställe vilket var riktigt för nu är den beställd med gratis hemleverans!

Men kupongen på 50 kr skulle ju inte brinna inne så jag norpade två Satin Care och betalde 28 kr för dem båda, perfekt!

Åkte till Smörgåsbutiken på John Ericssons väg och hämtade upp en smörgåstårta skaldjur som var betälld (köpte deal från Lokaldealen med en väninna). Sen hemåt!

Hon kom vid sju och jag lovar att vi njöt av denna skapelse : )))
Sen teknikplanering (jag har inte så stort intresse av att förstå teknik men vill ju ha det färdiga resultatet) som hon är jätteduktig på för jag vill ha tv i sovrummet!

Manikyr och underbara filmen Life as we know it och kvällen var perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar