18 april 2012

Tjejkväll på Jägers

Igår drog Emma, Sofia och jag på Tjejkväll på Jägersro Trav!

Kvällen till ära hade jag nya hatten på mig och gjort en sofistikerad knut till det : ) Kände mig lite som Dick Tracy och var glad att jag inte hade en trenchcoat också ; ) men fick många uppskattande blickar så det blir mer hatt framöver!

Entré, tvårätters, goodiebag ingick i paketet. Tyvärr var vi lite sena så vi missade stallbacksvisning och spelskola, en av dem ingick även. Men vi fick skräddarsydd spelskola av Sofia som är en jäkel på trav. Och bubbel, jordgubbar och mörk choklad i Sofias lägenhet gjorde det värt att missa!

Bästa bordet närmast banan och målet fick vi! Fast vårt sällskap på tre var uppdelat på två små bord. Märkligt och lite ofint måste jag säga. Vi kunde inte sätta samman dem då det var en gång emellan men tillräckligt nära för att det skulle gå finfint ändå. Vi kände oss som ett sällskap och det var viktigast!

Vitvins-inkokt fjordlax, rödbetsslaw, gräslökscréme och dillkokt potatis till varmrätt och ingefärspannacotta med vaniljkokt rabarber och mandelflarn till dessert! Otroligt gott...

Jag satsade blygsamma hundralappen på fyra-fem olika lopp, vann och förlorade så det gick nästan +-0!

Här vann jag när min häst nr 3 kom på placering vilket jag satsat på. Man kan ju inte förlora när man är döpt till Velociraptor, eller hur...?

Inte sista gången vi besöker Jägers men jag tror det blir paus till det är Hugo Åbergs i juli!

1 kommentar:

  1. Tummen upp för drömjobbet:)))
    Höststormar för alltid något gott med sig också:)

    Puss, Ma__

    SvaraRadera