28 april 2012

KonsumentHäxan vs. Canal Digital 1-0


Har ju gått och grunnat ett tag på tv i sovrummet och har nu bestämt att så ska det bli. Och tack vare tekniksnillet Emma vet jag hur jag ska gå tillväga för att på ett lagligt sätt frångå att betala extra för tvillingkort hos leverantören. 99 kr/månad kändes inte så aktuellt för för en extra tv. Want to have, inget need to have ; )

Hur som, behöver en extra box så jag ringde Canal Digital idag. Eftersom min box är sju år gammal och jag numera har HD-tv kändes ju en HD-box rätt så aktuell då jag med den får 14 st HD-kanaler!
Vid första försöket fick jag veta att den enklaste (har inget behov av inspelningsbar) kostade 990 kr. På hemsidan stod 499 kr men jag fick då veta att det bara var ett erbjudande för nya kunder. Surnade till och lade på luren.
Suret blev till envishet och jag ringde upp dem igen.
Klistrade på en jättetrevlig attityd fast jag var irriterad och fick av en annan säljare en HD-box för 499 kr och dessutom tre fria månader (värde 669 kr) vilket ju betyder att boxen blir gratis eftersom jag skulle betala månadskostnad i vilket fall som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar