23 april 2012

Helgen


Helgen startade med cykeltur på lördagen med Baltis och Kajsa! Så duktiga de är som joggar i formation bredvid cykeln : )

Min väninna P skulle komma fre-sön med valde att sju veckor för tidigt föda en liten Manfred till världen så välkommen till honom, som redan är min lilla ögonsten!

Så min väninna E kom på lördagen istället! Lite uppdatering innan hon drog på sig ridkläder och vi begav oss till stallet!

Blev en mysig promenad med Athlowe! Sist var i september då jag ledde honom hela vägen. I lördags var det dags att höja nivån och hon fick lära sig grunderna i hur man styr en styck häst på +500 kg!

Vilket var bra eftersom han efter en stunds fotograferande tyckte att vi skulle hem till stallet igen ; )

Väl hemma efter tre timmar (från dörr till dörr) lagade vi grillspett, åt godis, drack vin och tittade på Kund Fu Panda 1. En stund i alla fall för sen tog dagens syrerika luft energin ur E och bra var det för då kom jag i säng i bra tid för en gångs skull!!!

Söndagen började med 90 min skogspromenad följt av brunch! Godast var bacon, vitt bröd med Nutella, färska jordgubbar och fattiga riddare.

Jag passade Kajsa under dagen och de fick vars en korv och fattig riddare, sen slocknade de lagom till att E åkte på eftermiddagen.

Myshelg : )))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar