11 april 2012

The Malmoe-trip


Kl 10 idag var det då dags för intervju! Tjejen som rekryterade var ganska duktig, det kändes som ett mellanting mellan intervju och samtal och det är ju en konst att få det helt till ett samtal och att man nästan glömmer att det är en intervju. Lite hantverksskicklighet! Hoppas man blir så duktig någon gång. Fast rekrytering är nog inte något jag skulle vilja syssla med på heltid och det måste man under en ganska lång tid för att bli så bra om man inte har det naturligt.

Efter intervjun sa hon att det står mellan mig och två andra kandidater och jag ska få besked i nästa vecka. Hon lade också till att jag ju har fördel som har en intern rekommendation från ett av de andra bolagens HR Chef. Må nu denna fördel vara det som får vågskålen att tippa till min favör än om jag inte har så mycket arbetslivserfarenhet inom HR som de andra två!!! Vill verkligen ha jobbet : )

Efter intervjun mötte jag upp J för lunch och det blev sushi! Kan äta det varje dag tror jag utan att tröttna.

Han hade varit ute och rest över påsk och denna gång stod en nästan halv liter stor flaska Clinique Clarifying lotion på min önskelista! Fick även en neccessär vilket inte är dumt alls att ha extra. Transparent extra plus

Skulle sen lämna in min sprillans nya mobil på reparation (felet kommer innebära en helt ny telefon) men Telia hade bara iPhone 3 som lånetelefon och det var jag inte alls intresserad av så jag får göra nytt försök vid nästa trip till Malmö.

Hem och rasta hunden och sen iväg på sminkparty med märket Marja Entrich hos en väninna! Är nöjd med mina produkter från Make Up Store och rengöring från Clinique men var nyfiken på att se nytt märke. Bra råvaror men det blev en foundation och sen var jag nöjd. Mitt puder är snart slut och jag har aldrig använt foundation så det var bra timing. De hade nog kunnat sälja mer om de fick ny design på förpackningarna. Det är ju ändå så att det har stor betydelse för köplust och dessa var helt oinspirerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar