30 april 2012

Arga lappen


Idag när jag var ute med Baltis mötte jag en granne som hade lite chockerande nyheter. Det finns en granne jag inte tål åsynen av som trogna läsare säkert vet.

Grannen jag stötte ihop med idag hade av denne fått höra lite om mig som grannen tyckte jag skulle veta om. Vilket var att jag har ofoget att gå fram och tillbaka utanför denne hemska grannes hus enbart för att irritera hundarna som bor där och få dem till att skälla. Hemska grannen var så trött på detta att hen om jag inte omedelbart slutade skulle anmäla mig till någon kennelklubb hen var medlem i. Visste inte riktigt om jag skulle skratta eller bara bli heligt förbannad. Är så trött på dessa lögner som sprids av denna hemska människa och jag satte mig ner när jag kom hem och skrev ett brev som jag la i dennes brevlåda idag.

Så här bjuder jag på ännu en följetång i den svenska grannsämjan : ) tack och lov vet våra övriga grannar vem av oss som håller oss till sanningen och vem som har en förkärlek till att tala osanning. Allt ont denne granne säger om mig kommer fram till mig.


1 kommentar:

  1. Grannen talar för döva öron:) Enbart att du får höra lögnerna genom dina vänner (övriga boende) berättar ju hur uppskattade de är. De flesta skyndar sig förbi deras hus! Vad gäller anmälan till K-klubben, så finns det inte fler instanser att anmäla till, bl.a kommunen har ju förstått vad det är för några som bor i huset, tack o lov.
    Under det året jag hade förmånen att bo i L-röd, var det enda negativa att gå förbi din granne, riktigt obehagligt!
    Hade jag gjort de allra grövsta brott man kan begå, som också samtliga i L-röd har vetskap om, så skulle jag skämmas så otroligt och med det vara mycket tyst av mig!
    Nr 2 av 2 otrevliga grannar, numera utdöd kanske, fantiserade en gång om att bloggaren och denna perversa granne kanske passade ihop!!! Förskräckt fick han som svar att bloggaren behövde en intelligent partner med de godaste egenskaperna, ingen obotbar pedofil.

    Puss, Ma__

    SvaraRadera