29 april 2012

Min lilla utter <3


Idag tog Baltis och jag med Kajsa på vår dagliga långpromenad!

Det var soligt och varmt så jag bestämde mig för att det var dags för Balthazar att premiärbada 2012. Åh vad han trippade när vi närmade oss badsjön och han fattade vad som skulle hända!

Åh vad han knappt kunde sitta still när jag skulle slänga första pinnen och han for i vattnet som en kanonkula!
Annat var det när han skulle lära sig simma. Jag fick hem honom i oktober när han var ca 1 år och sommaren som följde var det dags att lära sig simma tyckte jag, han verkade aldrig ha sett vatten förut. Vi var flera gånger på hundstranden på Ribban men han gjorde aldrig ngt försök att gå i. Det ändrade jag på när vi besökte just denna badsjö (kräftdamm...) och jag knuffade i honom på djupt vatten så att han var tvungen att simma. Sen fick jag knappt honom därifrån och han ångrade sig nog bittert över hur många badstunder han gått miste om pga feghet för nya saker.



Min lilla Uttrick : )

Pinnen han hade med sig upp var en gnutta större än den som kastades i. Men så är det när hunden gillar att dyka (innebär dopp av huvud) och hitta grejer på botten. Visst gillar han att simma efter pinnar men annars är han ganska frälst i att rensa botten från skräp och bära upp på land.


Baktung ; )

Kajsa satt demonstrativt med ryggen mot badplasket. Osade sånt där vattensysslande nedvärderar jag mig inte till...

På väg hem gick vi förbi grisarna som bor precis så som grisar ska bo. Några stycken i jättestor hage fri att böka upp!

I eftermiddags ringde Athlowes matte och frågade om jag ville ta en ridtur. Passade på då jag hade sällskap att rida Mosaik, något jag velat en tid men inte fått tillfälle till. Hon är ju högre än Athlowe och jag var lite osäker på om höjden skulle ge mig lite flashbacks till ridolyckan eller ej. Har därför inte velat rida henne förrän jag fått sällskap på första turen. Men det gick galant, vi skrittade mest men provade lite trav vilket gick utmärkt. Hon är bra mycket snabbare än Athlowe kan man kugnt säga ; ) Men inte lika bekväm i skritt utan betydligt ryckigare.

Mosaik "Musse"

Nu hemma och mätt och ska strax göra klart mitt renoveringsprojekt (stolen och tallriken jag visade förra helgen) så att det kan visas upp på bloggen imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar