2 april 2012

Day of Beauty

Idag stod Malmötur på schemat och upp tidigt! Först ut IPL-behandling för permanent hårborttagning på bikinilinje och armhålor. Sen sista minuten-tid på en nagelsalong för fransk påfyllning. Hon kunde inte sluta svära över hur tjock gelé som var lagd på och det förstår jag för hon använde ingen filmaskin utan filade för hand. Jättenöjd med den skarpa kanten mellan vitt och transparent, med tjockleken på gelén och att jag nu inte längre har tippar. Men min nagel under tippen var klippt efter fingertoppsformen så jag får vänta ett par veckor innan jag kan fila dem mer raka.

Sen stressa iväg till Lund för ännu en IPL-behandling fast hela ben denna gång. Så nu har jag totalt solförbud fram till mitten av oktober då jag är färdigbehandlad. Men en sommar utan sol på benen överlever jag om belöningen är släta ben i många många år framöver.

Hemma vid 19 och jag orkar inget mer än kvalitetsmys med hund i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar