13 april 2012

Nya möbler, Gosa Raps och våffelfest

Vid 18 mötte jag Fie vid bussen och väl hemma började vi förbereda våffelmiddag!


J kom vid 20 och först åt vi våfflor med gräddfil, stark riven ost, rödlök och svart kaviar. Sen med grädde och jordgubbssylt : ) Jösses vad likt langos den första var! Vägrar fritös av hälsoskäl och detta kan man ju göra när man har en craving och det är långt till sommarens marknader där de säljs!
Lillsnyggo fick en bränd och en och en halv fin som blev över så det var fest för alla, han lät högst när han åt det svinet.


J hade varit i Staffanstorp efter jobb och hämtat ett skrivbord och en hylla som jag hittat på Blocket från Ikeas serie Markör som inte säljs längre. Tycker om stilen och att det är mörkbrunt! Så imorgon blir det ommöblering... som jag längtat!!!


Dessutom hade han varit på Ikea och handlat en Gosa Raps medelhög så nu kommer jag sova bättre än jag gjort på en månad sen min kudde flyttade hemifrån!

Så här har inte fredagen den 13e gjort sig påmind inte. Inte som i februari när det blev massdöd i akvariet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar