31 mars 2012

Stressig fredag och produktiv lördag


Dagen började igår med tur till Hörby för matshopping. Tänkte när jag var nästan vid Ica och såg Netta att jag skulle testa en tur in dit. Gillar ju Ica men ibland kan man fynda på Netto.

Och fynda gjorde jag! Dessa kycklingfiléer är i princip det enda kött jag äter och har haft slut på dem i ett par veckor. Lite panik har jag haft för jag brukar ha 4-6 kg i frysen men nu är det länge sedan de varit på specialpris... På Netto såldes dessa för 119 kr/st så jag köpte de två man fick köpa!

Testade på Ica Wasas nya produkt, mjukbröd. Fanns tre sorter men jag gillade morot/solros.
3p av 5p.

Väl hemma tog jag med Baltis till dagisgården för stallsysslor och sen snabbt hem för ombyte innan middagsbjudning hos favoritgrannarna : ) som bjöd på riktig dansk husman, flæskesteg med alla obligatoriska tillbehör : )

Med mig hem fick jag också lite skott av en vanlig inomhusblomma jag aldrig minns vad den heter. Behöver fylla upp mina fönsterkarmar.

Vid 21 var jag tillbaka i stallet för en ridtur i mörkret. Mysigt med ensamheten, månskenet, skogens sus och ekot av hästhovar på grusväg.

Idag har då mestadelen av dagen gått åt till att fixa i ordning akvarierna till försäljning. Har gått skogspromenad x 2 med vovvs och bakat kladdkaka!

Om man vet att kladdkakan ska ätas av ingen annan än en själv, var börjar man då gräva med skeden...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar