27 mars 2012

Mina iPad 3-favoriter

Ja då har jag varit stolt ägare till min älskade iPad i hela två dagar. Här kommer lite tips på appar jag uppskattar och har du tips mottages dessa tacksamt!

Utan inbördes favoritordning...


Osmos HD
Ett strategispel som verkar vara helt utan action men som fångat i alla fall mig! Massor med banor och härlig ambient musik. Du är den lilla blå och målet är att du ska bli störst genom osmos.


Asphalt 6 Adrenaline HD
Grymt bilspel där du styr genom att vrida iPaden som en ratt.



Zen Bound 2
Härligt avkopplande spel där du vrider figuren för att täcka det med snöre. Där du lägger snöret byter figuren färg och målet är att hela figuren ska skifta färg.


Slay (Sean O´Connor's Games)
Retro strategispel där du ska erövra landplättar, bygga borgar och ha ihjäl dina medeltidsfiender.




Chocolatier - Decadence by design
Verkligen ett underbart stretagispel som jag har i flera versioner på PCn. Du börjar i Zürich med en chokladfabrik som kan göra mjölkchoklad och i takt med att du löser uppdrag öppnar sig fler och fler städer världen runt där du köper fler fabriker, hittar nya ingredienser och du lär dig göra allt från tryfflar till smaksatt kaffe. Lite som Zelda till Nintendo, mycket svårt att lägga ifrån sig...


CrossFingers
Pusselspel som kräver från en till fem fingrar för att lösa... Extremt många banor i fyra svårighetsgrader.


Night Sky
App som hjälper dig navigera bland himlakropparna.


TV.nu
Mycket bra hjälpmedel för att snabbt navigera bland programmen.


Smart Office 2
Officepaketet i iPad så bra det nu kan bli.


Kalles Äggklocka
För oss som inte lärt oss koka ägg ordentligt. Denna app hjälper dig till perfektion genom att du ska sätta värden på vilken konsistens du vill ha det färdiga ägget i, storlek på ägget, hur kallt du har det i kylen och hur högt över havet du kokar ägget. Tack Kalles.


Sleep Cycle
Appen som hjälper dig att vakna i lättsömn framför att väckarklockejäveln utan något som helst samvete ringer mitt i djupsömnen. Man kan ju ha iPhonen i sängen men då jag var rädd och den skulle flyga och fara valde jag att ha iPaden bredvid sängen istället. Nu vaknade jag en kvart innan den senast skulle väcka mig och fem minuter innan den faktiskt började spela ambient musik.


Riktiga vykort
Med denna app kan du ta ett foto eller välja ett sparat ur kamerarullen och direkt skicka det som riktigt vykort med Postens Riktiga Vykort och bankkort som betalning!


Arbetsmiljöverkets Buller
Kul app för att mäta ljudnivåer. Ska använda den på grannens djävulshundar.



Vett och etikett
Appen som kan få svenskarna att uppföra sig bättre. Info om hur man för sig och dagens tips. Intressant läsning och uppslagsbok! Hur säger man tack eller för konversationer i olika sammanhang? Vilken gaffel var nu vilken och hur ska gästerna placeras vid bordet? Ska man som anhörig ha svart eller vit slips på begravning?




Endomondo Sports Tracker
Mycket bra träningsapp där du kan ställa in allt man kan tänka sig och får fram kaloriförbrukning. Sparar din träningsrunda på karta för senare kopiering om du inte riktigt hittar rätt!


Ja det är väl mina favoriter hittills. Ser fram emot att upptäcka ännu fler : )))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar